ANAK PATAH TULANG TANGAN PULIH SEPENUHNYA DALAM 6 MINGGU SAHAJA



Assalamualaikum...
Nama diberi: Nurul Ilmi Fadlina bt Ibrahim 
Umur: 36 tahun
Sudah berkahwin dan mempunyai 2 orang puteri... Menetap di Kuala Terengganu 
Hari ini sy akan kongsi kisah anak sulung saya Nurul Ikrimah Faqihah...awal tahun 2017 anak saya patah tangan di bahagian sendi iaitu siku sebelah tangan kiri..Gara2 main kat sekolah, jatuh kena hempap dengan kawan...terpaksa cuti selama 1 bulan...
Bila dah dewasa ini, baru lah saya tahu rupa2nya bila kita mengalami rentak atau patah tulang,tulang kita sebenarnya memang boleh dibaiki sendiri dan sembuh seperti normal..tapi dengan syarat mengikut cara yg tertentu..
Biasanya kalau Kita ke klinik @ hospital, doktor akan simenkan di bahagian yg patah tersebut utk mengelakkan drp pergerakan yg banyak serta membantu utk penumbuhan semula sel baru. 
Bagaimana utk sembuhkan tulang?
Terdapat 4 peringkat utk penyembuhan tulang...
1) inflammasi @ pembekuan darah (72 jam pertama)
2) pembentukan tulang lembut (2 hari ke 2 minggu)
3) pembentukan tulang keras (2-6 minggu)
4) onion@ sembuh sepenuhnya (2-6 bulan)
Tulang boleh sembuh dengan sendiri..cumanya mengambil masa yg agak lama...selain itu, perkara yg perlu di ambil perhatian ialah saluran darah..Saluran darah perlu aktif dan lancar di bahagian tulang yg retak ataupun patah.ini utk memastikan segala nutrisi yg diambil dapat bertindak dengan lebih cepat lagi bagi proses pemulihan di bahagian tersebut...


Apabila saya faham dengan penerangan tersebut dari pakar tulang,hati dah mula risau...supplement apa yang paling sesuai dengan anak saya...adik saya @⁨Nurul hidayah⁩ suggest product shaklee...jadi saya bermula dengan mealshake & omega untuk anak saya...alhamdulillah bila minggu ke 6,anak saya dah sampai ke peringkat 4 iaitu sembuh sepenuhnya...sedangkan sembuh sepenuhnya kena tunggu masa 3-6 bulan...
Alhamdulillah anak saya sekarang sembuh sedia kala...bukan itu sahaja...omega dapat meningkatkan IQ anak saya...sejak dari itu, saya mula perasan anak saya sudah lancar membaca tanpa bimbingan dari sesiapa...malahan dia sudah berani menonjolkan bakat dlm diri dia di sekolah...syukur alhamdulillah sekali lagi,dia juga terpilih mewakili daerah di peringkat negeri Terengganu dalam pertandingan pidato...hingga kini pencapaian akademik anak saya masih lagi mendahului rakan2 yang lain...
#ALShadiqah

Ingin memberi produk kesihatan untuk anak anda? Hubungi saya, Widad 0132542536

Comments

Popular posts from this blog

CAROTOMAX Untuk Mata Dan Kesihatan Mata

HFMD SEMBUH DENGAN PANTAS